کد خبر: ۱۳۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳
اپلیکیشن چینی تیک‌تاک پس از ممنوعیت استفاده برای مقامات آمریکایی، حالا برای بریتانیایی‌ها هم ممنوع شد.

پس از آمریکا در انگلیس هم ممنوع شد | تیک‌تاک مورد غضب غربی‌ها

مخاطب۲۴ :‌ وزرای دولت بریتانیا به دلایل امنیتی از استفاده از اپلیکیشن شبکه‌های اجتماعی متعلق به چین یعنی TikTok در تلفن‌های کاری و دستگاه‌های دیجیتال خود منع شده‌اند. در واقع بریتانیا نگران است که دولت چین به اطلاعات حساسی که در تلفن‌های مقام‌های رسمی نگهداری می‌شود، دسترسی پیدا کند.

الیور داوودن، وزیر کابینه بریتانیا گفت که این ممنوعیت یک اقدام احتیاطی است، اما با این حال سریع آن را اجرایی خواهند کرد. با این حال، اپلیکیشن تیک‌تاک اتهامات مبنی بر اینکه داده‌های کاربران را در اختیار دولت چین قرار می‌دهد را قویا رد کرده است.

تئو برترام، معاون روابط دولتی و سیاست عمومی این اپلیکیشن در اروپا، معتقد است این تصمیم بیش از هر چیز دیگری بر ژئوپلیتیک استوار است: سفارت چین در لندن گفت که این اقدام به جای واقعیات با انگیزه سیاسی انجام شده است و اعتماد جامعه بین‌المللی را در فضای تجاری بریتانیا تضعیف خواهد کرد. داوودن گفت استفاده از این برنامه را حتی به مردم عادی هم توصیه نمی‌کند.

ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، از سوی نمایندگان ارشد پارلمان برای پیروی از آمریکا و اتحادیه اروپا در ممانعت از این برنامه اشتراک ویدئو در دستگاه‌های رسمی دولتی تحت فشار قرار گرفته بود.

استفاده از این برنامه در سال‌های اخیر افزایش یافته است و ۳.۵ میلیارد بار در سراسر جهان دانلود شده است.

موفقیت آن به‌دلیل آسان بودن ضبط ویدئو‌های کوتاه با موسیقی و فیلتر‌های سرگرم‌کننده و همچنین الگوریتم آن است که در ارائه ویدئو‌هایی که برای کاربران خاص جذاب است، برای کاربر مناسب است. اما به‌گفته مقامات آمریکایی و بریتانیایی، این برنامه اطلاعات زیادی را در مورد کاربران جمع‌آوری می‌کند از جمله سن، محل زندگی، دستگاه و حتی ریتم تایپ آن‌ها درحالی‌که کوکی‌های آن فعالیت آن‌ها را در سایر نقاط اینترنت دنبال می‌کنند.

سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مستقر در آمریکا نیز این کار را انجام می‌دهند، اما شرکت بایت دنس به‌عنوان شرکت مادر تیک‌تاک با ادعا‌هایی مبنی بر تحت‌تأثیر قرار گرفتن پکن مواجه شده است. برخی از سیاستمداران نیز با وجود هشدار‌های امنیتی، تمایلی به ترک این پلتفرم اجتماعی ندارند. نیوزیلند نیز اخیرا استفاده از این برنامه را در دستگاه‌های دولتی ممنوع کرد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
چرا فنلاندی‌ها شادترین مردم دنیا هستند؟ title
بر اساس آخرین گزارش شادمانی جهانی World (Happiness Report ۲۰۲۴)، فنلاند برای هفتمین سال پیاپی عنوان شادترین کشور جهان را از آن خود کرده است.
بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان رایگان می‌شود title
همزمان با روز ملی موزه‌ها و روز ملی تنوع زیستی (۲۷ اردیبهشت تا ۳ خرداد) بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان به صورت رایگان است.
نخستین امپراتور روم کجا دفن شد؟ title
محققان از احتمال شناسایی مکان درگذشت نخستین امپراتور روم خبر داده‌اند، آن‌ها ویلایی را شناسایی کرده‌اند که بر اثر فوران آتشفشان «وزوو» مدفون شده بود، درحالی‌که به نظر آنها، اطلاعات این ویلا با مکان درگذشت «آگوستوس»، نخستین امپراتور روم همخوانی دارد.
تیپ جالب مجری و گوینده در کنسرت مصطفی راغب title
استایل المیرا شریفی‌مقدم با مانتو مجلسی در کنسرت مصطفی راغب پربازدید شده است.
بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام title
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت زنی که برای تبلیغات سالن زیبایی‌اش اقدام به سوءاستفاده از یک دختربچه و معرفی او به عنوان یک نوعروس کرده بود خبر داد و به خانواده‌ها هشدار داد که اجازه چنین برخورد‌های سودجویانه‌ای را که ممکن است آینده فرزندانشان را تحت الشعاع قرار دهند، ندهند.
مشتی که به مرگ انجامید! title
روز یکشنبه دو پسر دانش‌آموز در بیرون از مدرسه در منطقه ابوذر غفاری شوش با هم درگیر شدند که یکی از آن‌ها با مشت به سر همکلاسی‌اش زد.
در این قبرستان جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟ title
قبرستان سفید چاه که به «قبرستان سپید» نیز شهرت دارد، از جا‌های دیدنی بهشهر به شمار می‌آید.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.